.

torstai 18. huhtikuuta 2013

Raivausprojekti jatkuu

Keräyskamat lähtivät lopulta eilen ja ulkovarastossa on nyt pitkästä aikaa vapaata lattiatilaa. Lopulta meiltä lähti 9 pahvilaatikollista ja 2 jätesäkillistä tarvitseville.

Seuraava projekti onkin tavaroiden hinnoittelu ja roudaaminen lähikirpparille myyntiin.




Tavaroista eroonpääseminen on niin mielettömän palkitsevaa, että siihenkin voi jäädä koukkuun. Meillä kirpparikuormaan päätyvät lähinnä luetut kirjat/pokkarit, joita mulla kertyy mielettömästi. Luen varmaan noin 70-80 kirjaa vuodessa, joista 99% lähtee kiertoon.
Nyt olis tarkoituksena karsia myös cd- ja dvd-varastoja sekä tyttären huoneen tavarakaaosta.
Ja eiköhän laatikoiden ja kaappien pohjalta löydy vielä muutakin myyntiin joutavaa tavaraa.




Merkkivaatteet myyn pääsääntöisesti Facebook-kirppareilla ja muut joutavat hyväntekeväisyyteen. Mun mielestä ei maksa vaivaa pestä, silittää, hinnoitella ja roudata kirpparille jotain Henkkamaukan trikoopaitaa ja myydä se sit eurolla (ja huonoimmassa tapauksessa jää vielä myymättä).




Mulle kirpparimyynti on täysin sitä tavarasta eroonpääsemistä. En oo ikinä ajatellut sillä mitään tienaavani. Oon aina ihan tyytyväinen, kun saan viikon tai kahden pöytävuokran maksettua myynneillä ja palkaks kelpaa tyhjemmät kaapit. Kyllähän siitä pääsääntöisesti on muutama kymppi jäänyt vaivanpalkaksikin, mutta se ei oo ikinä ollut mikään päätarkoitus. Mun pöydästä ei siis kovin monen euron tuotteita yleensä löydy.




Projekti on polkaistu käyntiin ja ensimmäiset pari kassillista on jo hinnoiteltu valmiiksi. Tän projektin kanssa vierähtää ainakin viikonloppu, mutta on se vaan niin palkitsevaakin. Toivotaan, että kauppa käy.



8 kommenttia :

  1. Hienoa, hienoa. Tavarasta eroon pääsyn tunne on mahtis. Ite just myin viikon romppeitani itsarilla ja voittoakin jäi 120 €, ei paha olleskaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau. Mä en tohon tuu näillä hinnoilla pääsemään, mut oon tyytyväinen jos muutama kymppi jää käteen. Nyt on jo useampi laatikko tyhjentynyt ja sekin on positiivinen juttu.

      Poista
  2. Oletpas ollut reipas! Tuo hinnoittelu on minun mielestäni se työläin vaihe pikkulappuineen. Mutta kyllä se sitten palkitsee, kun on saanut homman tehtyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on niin totta. Välillä huomaa säilöneensä ihan ihmeellisiä tavaroita vuosia.
      Onneksi nykyään on kirppareita ja erilaisia keräyksiä, ettei kaikkea tarpeetonta tarvi laittaa roskiin.

      Poista
  3. Itsellä on myös käynnissä turhasta materiasta eroon pääseminen, hidasta se on, mutta varmasti jossain vaiheessa palkitsevaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan fiiliksissä, kun laatikot tyhjenee ja kaappeihin tulee tilaa. En muista ikinä kaivanneeni mitään myymääni tavaraa.
      Ja ainahan voi sit niillä mahdollisilla kirpparituotoilla ostaa jonkin mieluisan uuden jutun.

      Poista
  4. Jeee. Mä sain just myytyä Brion junasetin hyvään hintaan huuto.netissä ja muutenkin raivausta meillä myös käynnissä :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se niin ihanaa, kun pääsee turhasta eroon. Meillä on jo useampia kokonaan tyhjiä laatikoita ja muutama kaappi on nyt historiansa parhaassa järjestyksessä.

      Poista