.

keskiviikko 21. elokuuta 2013

Kaamee kylppäri



Lopulta rohkaistuin esittelemään teille myös  tän mun murheenkryynin ja epäesteettisimmän paikan meidän kodista. Esittelyvuorossa siis kylppäri.

Kylppärin kaakelit ja hanat sekä sauna on täysin ennallaan. Ennen muuttoa uusittiin vain peilikaapisto ja asennettiin suihkuseinät. Tänne oli tehty täys remontti noin 5 vuotta ennen meidän muuttoa vesivahingon takia, eikä sit viitsitty ehjää repiä pois. Eikä kylppäriremonttiin ois kyllä meidän aikataulla pystytty ees venymään.




Joskus vuosi sitten pinnoitin seinäkaakelien saumat valkoisiksi entisen harmaan sijaan ja saumasin lattian uusiksi. Ja tosiaan ihan itse tein.





Saumausurakan jälkeen jäi sellanen draivi päälle, et vetäisin samalla saunan oven kylppärin puolelta valkoiseksi. Meillä roikkuu muuten saunan ovessa kylpytakit naulakossaan, jos ihmettelette punaista näkymää lasin läpi :)




Ja viiden vuoden asumisen jälkeen saatiin vihdoin allaskaapin hyllykin paikoilleen. Kyllä nyt on kerrankin pullot ja putkillot järjestyksessä. 




Tän tilan kanssa mä siis joudun elämään joka päivä, joten älkää ihmetelkö kun käyn jokaisessa kylppäripostauksessa huokailemassa ihastuneita kommentteja teidän pesutiloistanne.




Alle poimin vielä muutamia pikkujuttuja kylppäristä. Pesukoneen päälle kiinnitinn ritiläkorin, joka pitää hyvin päällä olevat romut paikoillaan vaikka linkoais kovempaakin. Mulla on paha tapa kerätä tohon kaikenlaista sälää.
Pikkulokerikko säilöö joka päivä käytössä olevat pinnit ja pampulat ihan loistavasti.
Ja joskus väsäämäni helmipaperiteline on palvellut käytössä hyvin. Tästä postailinkin joskus blogin alkutaipaleella.




Huomenna pitää taas laittaa jotain iloisempia aiheita tän masentavan jälkeen :D
Aurinkoista keskiviikkoa.




16 kommenttia :

  1. Voi kuule, näkisit meidän kylppärin, niin tekisit aaltoja onnesta tän teidän kylppärin ovella joka kerta kun sisään astuisit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua alkoi välittömästi kiinnostamaan teidän kylppäri. Postausta odotellessa ;)
      Mä kyllä itsekin tiedän, ettei tää oo ollenkaan kaamein mahdollinen. Mua vaan ärsyttää noi kaakelit niin paljon, koska en oo niitä valinnut, enkä ikinä ois valinnut ylipäätään mitään nykyisenkaltaista. Kun on tottunut tekemään päätökset itse ja toteuttamaan muutokset on vaan niin vaikee oppia elämään jonkun toisen tekemien valintojen kanssa :)

      Poista
  2. En nyt kyllä ymmärrä ollenkaan postauksen otsikkoa...tuohan on ihan hyvä kylppäri...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onhan se ihan ok, mut noi laatat mua tökkii. Eivät oo yhtään sellaiset, jotka itse olisin valinnut. Se mua varmaan eniten ärsyttää, kun en oo saanut ite valita :D

      Poista
  3. Eipä täälläkään kehumista ole kylppärissä! Voi kun saisi lottovoiton että saisi uusittua sen oman maun mukaiseksi. ;D Sen takia itsekkin harvemmin postaan sieltä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No meillä remppa ois vielä tosi hankala toteuttaa, kun toi on ainoa pesupaikka. Jos oiskin joku päivän tai kahden remppa, niin ois varmaan jo tehty uusiks. Nyt täytyy vaan kestää.

      Poista
  4. Hieno kylppäri on..meidän oma on sellanen about 1,5m x 2,5m ;D Mutta tiedän kyllä tunteen kun ei miellytä niin ei miellytä ;D Ootko ajatellu laattojen maalaamista? Sillä ainakin saisi pienemmällä vaivalla uutta ilmettä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maalaaminen on käynyt mielessä, mutten tiedä, miten hyvin se lattiassa kestää. Seinää on niin paljon, etten oo vielä uskaltanut siihen tarttua. Oli niin järkky homma jo noissa saumoissakin. Lattiaa inhoan huomattavasti enemmän kuin seiniä.

      Poista
  5. Niin, munkin mielestä ihan hieno!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se ihan ok, mut kun värit ei miellytä, niin siitä on vaikee päästä yli. Oon mä sitä nyt 5,5 vuotta sitkeesti yrittänyt :)

      Poista
  6. Anteeks nyt, mut miten niin kaamee? Siis toihan on tosi siisti!! :):)

    Meidän nykyisen kodin lattialaatta vessassa ei ole myöskään maailman kaunein, mutta kaikki muu on aika perfect kodissa niin en anna sen häiritä!

    Maalaamisesta sen verran, että kun ostin kaakelimaalia keittiöön niin myyjä sano ettei suositella lattian maalaamista sillä. Mene ja tiedä!!

    Anna, teillä on tosi kaunis kylppäri!! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan toi nykyään jo paljon parempi kuin sillon ennen saumojen laittoa.
      Mä oon kans ymmärtänyt, ettei se maali lattiaan käy. Sitä en sit tiedä, miten sen laattojen ylitasoituksen kanssa, et toimisko se. Seinien kanssa voisin varmasti elää, mutta mä inhoan tota lattiaa. Paljon.

      Poista
  7. Hei, millä siis käsittelit nuo seinien saumat? Meillä on vessassa ihan karseat likaisen harmaat saumat jotka haluaisin valkoisiksi... Tuo teidän kylppäri ei oo kovin paha, meillä on samantyylinen mutta sininen! Voit varmaan kuvitella kuinka mä kärsin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aineen nimeä en muista, mutta hain paikallisesta maalien erikoisliikkeestä. Sellainen tuubi, jonka päässä on tyyny. Tuubia puristetaan ja samalla vedetään sienipäätä saumaa pitkin. Meidän seiniin meni pari tuubia. Meillä oli just sellaset kulahtaneen harmaat ennestään.
      Mä voin hyvin kuvitella sun fiilikset, koska tää turkoosikaan ei oo ihan mun lemppari :D

      Poista
  8. Suvisvillan tuoreimmassa postauksessa voisi olla ehkä kenties ratkaisu teidän ikäviin seinälaattoihin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä. Mä jo aloin heti innoissani odottaa, kun näin Facebookissa sen värikartta-asian. Täytyy perehtyä :)

      Poista