.

perjantai 19. syyskuuta 2014

Kierrätystä ja kirpparilöytöjä



Tää blogimaailma on melko ihmeellinen paikka. Tätä kautta pääsee tutustumaan ihaniin ihmisiin ja välillä sitä yllättyy ihan totaalisesti. Tässäpä teille yks konkreettinen esimerkki: Kolmen Tähden Kodissa Marika esitteli joskus kivat Siirtolapuutarha-koristetyynynpäälliset, jotka oli ostanut kirpparilta. Mä kommentoin silloin postaukseen, että olen valmis noi ostamaan, jos hän joskus niistä päättää luopua.


Ja sitten kun se luopumisen hetki tuli, niin Marika muisti tarjota niitä mulle ja tehtiin kaupat. Ihan uskomatonta, että joku voi muistaa yhden vanhan kommentin ja viitsii nähdä vaivaa postittamalla tavaran naapurikaupunkiin. Kiitos vielä kerran.


Mä oon monesti meinannut ostaa tätä kyseistä kangasta, mutta pariin isoon tyynynpäälliseenkin menee helposti 1,5 metriä kangasta, joten aina on pihiys iskenyt. Nää kun ei mitenkään varsinaisesti oo meille tyypillisiä värejä, enkä oo osannut ajatella, jaksaisinko niitä kauaa katsella kuitenkaan. Nyt kun tyynynpäälliset muuttivat meille todella edullisesti, onkin mukava huomata, että ne piristää tosi kivasti meidän muuten niin täysin mustavalkoista makkaria. 

Tällainen kaupanteko on sitä todellista kierrätystä. Mutta oon mä vähän tehnyt kirpparilöytöjä ihan siellä lähikirpparillakin.  Viime aikoina on eteen osunut muutamia tosi kivoja vanhoja lastenkirjoja, jotka on ollut ihan pakko kotiuttaa pelkästään siitä syystä, että ne on lapsena ollut mun lemppareita. Oon varmaan lukenut pienenä ihan kaikki Minttu-kirjat pariin kertaan.


Myyrä-kirjan kuvat on syötävän ihania,enkä voinut sitä vastustaa, vaikka hinta oli mun asteikolla vähän yläkanttiin. Vanhoissa kirjoissa on kuitenkin sellaisia jänniä juttuja, että ainakin tätä Peppi-kirjaa joutui ääneen lukiessa sensuroimaan yllättävän paljon. On toi kielenkäyttö ollut lastenkirjoissakin aika erilaista 70-luvulla. 

Nyt mä aion hetken laittaa kämppää kuosiin, että on sitten kiva rojahtaa sohvalle, kun Vain elämää alkaa. Aiotteko te katsoa uuden kauden? Mä jätin kakkoskauden väliin, koska ne artistit ei oikein uponneet. En tainnut katsoa yhtäkään kokonaista jaksoa, vaikka ensimmäinen kausi tuli katsottua varmaan kahteen kertaan. Toivotaan, että tää kausi lunastaa nyt odotukset. 

Ihanaa viikonloppua!



4 kommenttia :

  1. Voi että, kiitos itsellesi! Noi tyynyt näyttää teillä niin paljon paremmilta kuin meillä :) Tää on kierrätystä mistä tykkään, ilman voittoa yms! Ja laitat sitten eteenpäin jos kyllästyt :D Vain elämää on menossa ja moinoksilla tulin blogeilemaan, itku tuli jo Elastisen tulkinnassa, saas nähä mitä vielä...!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä tulee ihan huikea Vain elämää-kausi. Hienoja tulkintoja kaikki.
      Tyynyt on kyllä tosi kivat. Saavat viipyä meillä pitkään :)

      Poista
  2. Katsoin. Meilläkin keräilty kirppareilta Minttu-kirjoja ja Peppejä. Olen ihan intona lastenkirjoihin, varsinkin klassikoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostelen myös aina kun löydän kohtuullisella hinnalla. Meillä on aika sekalainen kattaus Pekka Töpöhäntää, Katto Kassista, Uppo-Nalleja ja näitä. Aika harvoin näitä vaan nykyään tulee vastaan.

      Poista