.

sunnuntai 24. tammikuuta 2016

Mä en oo koskaan...



..tykännyt leipoa. Viimeksi tänään totesin, että leipominen vaan on mulle aina jotenkin hankalaa.  Homma menee aina sotkuiseksi säätämiseksi. Pääsääntöisesti saan aikaiseksi ihan syömäkelpoisia juttuja, mutta se tekeminen ei vaan suju ikinä mitenkään näppärästi tai helposti. Ei siis oo pelkoa siitä, että täällä alettaisiin jatkuvasti leipomaan tai jakamaan reseptejä jatkossakaan.

Mutta tää on nyt pakko jakaa. Tänään nimittäin testasin pataleipää, joka muutti kaiken. Tai ei se kaikkea muuttanut, mutta kerrankin se leipominen sujui aika näppärästi. Kun tässähän sitä leivontavaihetta ei periaatteessa edes ole. 


Reseptin nappasin Kotivinkin sivuilta, kun kyseinen ohje sattui tulemaan ekana vastaan. Koko perhe söi hyvällä ruokahalulla, eikä toistaiseksi ole havaittavissa minkäänlaisia vatsaoireitakaan. En ois kyllä uskonut tän valmistusta ihan näin yksinkertaiseksi, vaikka jossain vaiheessa pataleivän helppoutta hehkutettiin joka tuutista.


P.s. Toi Lapuan kankureiden ihanan pehmeä keittiöpyyhe muuten löytyi asuntomessureissulla saadusta goodiebagista. Rakastuin materiaaliin ja tämmösissä leivontahommissa toi hennon mintunvihreä sävykin on ihan jees. 




6 kommenttia :

  1. Oi kun näyttää hyvältä! Täytyykin käydä kurkkaamassa tuo ohje. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli tosi helppo tehdä. Vaikka ilmeisesti kaikki pataleivät on. Mä oon ihan aloittelija :)

      Poista
  2. Näyttää hyvältä! En ole koskaan tehnyt pataleipää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla, jos vaan sopiva pata löytyy. Oli helppoa ja hyvää.

      Poista
  3. En mäkään. Siis tykkää leipoa. Mutta kyllä sitä laskiaispullat on tehtävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon leiponut ite pullaa varmaan kaks kertaa elämässäni :) Mä oon niin huono leipuri, ettei se oo ikinä mulle semmosta tekemistä, mitä vapaaehtoisesti tekisin.

      Poista