.

keskiviikko 26. elokuuta 2015

DIY: Kaulakoru jämälangoista



Jotkut ehkä muistavat mun taannoisen kirpparilöydön; Oma koppa-virkkauskirjan. Bongasin siitä hauskan kaulakorun, joka oli tehty ketjuksi pujotetuista avainrenkaista virkkaamalla renkaisiin "päälliset". Siitä se idea sitten lähti.

Muistin heti noin 15 vuotta sitten ostamani metallirenkaista tehdyn vyön (joo, ei siitä sen enempää). Pistin vyön palasiksi ja keräilin kaikki laatikoiden pohjalle kertyneet avainrenkaat lisäksi. Vyön renkaat nimittäin olivat umpinaisia, joten avainrenkailla sain yhdisteltyä näitä toisiinsa. Lankakorin pohjalta kaivelin kaikki mahdolliset keränloput ja aloin väsäilemään.



Kirjan koru oli massiivisempi, mutta mulla loppuivat renkaat kesken. Valmista korua sovitellessa tajusin myös, että massiivisempi koru ois ehkä ollut mun makuun turhan painava. Ainakin tällä saa piristettyä mun väritöntä pukeutumistyyliä. Ja näyttää se ihan kivalta myös naulakossa roikkumassa. 

Nyt mulla ei oo yhtäkään turhaa avainrengasta tai jämälankakerää. Ja se 15 vuotta laatikossa hillottu kammottava vyökin on vihdoin päässyt käyttöön. Tavallaan. Joskus hamstraaminenkin kannattaa. Mitään ei tarvinnut ostaa.



6 kommenttia :

  1. Vastaukset
    1. Kiitos. Mä tykkään eniten siitä, että pääsin eroon kaikista pienistä jämälankakeristä :)

      Kivaa viikonloppua!

      Poista
  2. Ei vitsit, onpas se sievä ja ihanan värikäs :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Olisin ehkä valinnut hillitymmät värit, ellen ois päättänyt käyttää tähän kaikkia langanloppuja. Hauska tästä tuli näinkin :)

      Mukavaa viikonloppua!

      Poista
    2. Hei vitsi miten hieno! Se on täydellinen just tommosena värikkäänä ja toimisi esim.kokomustan asun kanssa hienosti katseenvangitsijana. Pitääpä laittaa korvan taakke :)

      Poista
    3. Kiitos. Tää oli kyllä erittäin helppo ja nopea tehdä. Ei tainnut koko projekti paljon tuntia pidempään viedä.

      Poista