.

maanantai 25. huhtikuuta 2016

Viikonlopun kännyräpsyt ja pitkä avautuminen



Viikonloppu vierähti pitkästä aikaa Seinäjoella. Kierrettiin kirppareita ja pyörähdettiin Rytmikorjaamon Design-tapahtumassa. Shoppailtiin ja houkuteltiin nuorta neitiä pois Duudsonien sisäpuistosta. Aika kivaa viettää koko viikonloppu ilman kotitöitä ja istahtaa valmiiseen ruokapöytään. 


..mutta aina kun on jotain kivaa, niin tulee myös jotain vähemmän kivaa. Facebookin puolella eilen kerroinkin keittiöremppafiaskosta, joka sai mun hermot palamaan totaalisesti. Sitä ei ihan hirveän usein tapahdu, mutta nyt ottaa päähän niin paljon, etten oo vieläkään päässyt hommasta yli.

Kyselin perjantaina tasojen toimitusaikataulua, kun alunperin mulle luvattiin niiden olevan noudettavissa jo torstaina. Eilen sain sähköpostin, jossa kerrottiin, ettei tasoja ole edes tilattu. Kävin siis valitsemassa kaikki keittiökamat 3 viikkoa sitten paikan päällä, kysyin hinta-arvion, kerroin sen olevan ok, varmistin toimitusaikataulun. Laskettiin yhdessä kalenterista, milloin ovat noudettavissa, koska kerroin joutuvani tilaamaan sähkömiehen ja sopivani asentajan kanssa aikataulusta. Myyjä kertoi, että aikataulu pitää ja hän yrittää ehtiä tilaamaan kaiken vielä samana päivänä.

Samana iltana sain sähköpostin, jonka otsikkona oli "Tasot". Sisältönä luettelo tilatuista tuotteista hintatietoineen ja toimitusaikataulu. Ei mitään muuta. Mun silmissä tämä oli siis tilausvahvistus. Eli tuotteet on ehditty tilaamaan tänään ja tämä on mulle tiedoksi. Tai niinhän mä eiliseen asti luulin...

Eilen selvisi, että mun olisi pitänyt vahvistaa tuo tilaus. Siis se sähköpostiviesti. Vaikka olin pari tuntia sitten kyseisessä liikkeessä vielä varmistanut, että he soittavat, kun tuotteet ovat noudettavissa. Mutta kyseessä olikin jonkinlainen tarkennettu tarjous. Tai sellainen "ootko nyt ihan varma, että nämä haluat, vaikka just pari tuntia sitten naamatusten niin sanoit" -tyyppinen viesti. Viestissä ei ollut mitään sellaista, jossa olisi annettu ymmärtää, että mun pitää siihen jotenkin reagoida. Tämä on tutkittu jo neljän eri lukijan toimesta ja moneen kertaan.

Ihmiset mokaa ja kaikille sattuu virheitä, kyllä mä sen ymmärrän. Näissä tilanteissa olennaisinta on se, miten se virhe hyvitetään ja hoidetaan. Eniten mua nimittäin ärsyttää, ettei tapahtunutta pahoiteltu mitenkään. Kommentoitiin vain, että he ovat  siellä odotelleet mun tilausta. Että laitettaisko nyt tilaukseen? Harmi, etten mä alunperin tajunnut, että se tilaus täytyy tehdä kahteen kertaan. 

Kun laitoin eilen tiukan, mutta asiallisen vastauksen, ei mulle oo enää vastattu. Tämänkin ois voinut hoitaa hyvin ja oltais ehkä päästy yhteisymmärrykseen ja saatu tuotteet tilattua. Sen sijaan oon nyt niin raivoissani, että laitoin tänään tilauksen toiseen paikkaan. Odottelen heidän toimitusaikatauluaan. Hinnalla tai edes toimitusajalla ei oo mulle enää juurikaan merkitystä. Mä en vaan periaatteessa kanna rahojani sellaiseen paikkaan, jonka asiakaspalvelu on tällä tasolla. 

Miten meni keittiökalustetilaus teidän mielestä? Miten sä toimit tällaisissa tilanteissa? Vaihdatko liikettä vai sovitteletko? Oisko sun hihat palaneet vastaavassa tilanteessa yhtä pahasti?






6 kommenttia :

  1. Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Hetken jo luulin, että raivostuin kohtuuttoman paljon.

      Poista
  2. Minulla riippuu niin tilanteesta, aika pahasti pitää mokata, että meikäläinen kohahtaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään ihan pienestä valita, mutta nyt ärsytti käsittämättömän paljon. Kun oli järkännyt vapaata ja sopinut asentajien kanssa aikataulusta ja sitten käykin näin.

      Poista
  3. Voisin kuvitella tekeväni niinkuin sä. Mulla kiehahtaa tällaisissa tilanteissa aika nopeasti. Vielä, kun jotain odottaa kovaa, niin silloin kyllä pitäis tulla ajallaan, saati sitten, ettei ookkaan tulossa vielä ollenkaa. Toivottavasti toisessa paikassa sujuu:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en ihan helposti suutu, mutta pienenkin remontin aikataulutus ja järjestely on kuitenkin työlästä ja sitten kun käy näin, niin ottaahan se aivoon. Tässä kun ei mennyt uusiksi pelkästään omat aikataulut, vaan myös muiden. Nyt vaikuttaisi tavarat tulevan ajallaan, mutta muut menot lykkäävät remonttiajankohtaa parilla viikolla.

      Poista