.

sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

Tuunatut amppelit


Kivaa sunnuntai-iltaa. Toivottavasti teillä on ollut kiva viikonloppu. Mä oon muka koko ajan tehnyt jotain, mutta silti saanut niin älyttömän vähän aikaan. Sain sentään tuunattua edes suurinpiirtein katseenkestävät amppelit viherkasveille ennen kuin ne alkavat pudottaa lehtiään. Mikähän siinä on, että yksinkertaisia ja kohtuuhintaisia amppeliruukkuja on niin älyttömän vaikea löytää...

Hong Kongista nappasin eilen pari 4 euron kappalehintaan. Muodoltaan kivat, mutta toi pinta ois mieluummin saanut olla ihan tasainen. Muita vaihtoehtoja ei kuitenkaan tarjolla ollut. Vaihdoin perinteisten metalliketjujen tilalle Tigerin "räjähtäneistä" amppeleista irrotetut nahkanarut ja pujotin pari kaapista löytynyttä puuhelmeä paikoilleen. Vähän reppanalta toi pieni kahvipensas ruukussa näyttää, mutta ehkä se innostuu kasvamaan. Tai sitten jos ei, niin voin korvata sen jollain isommalla kasvilla.


Meillä ei oo koskaan ollut näin paljon kasveja, joten päätin napata kuvat muistakin. Ois kyllä kiva, jos saisin ne pysymään hengissä ainakin kesän yli. Niin kivasti toi vihreä tuo keväistä fiilistä kotiin. Mulle vaan pitäis noi kasvien hoito-ohjeet olla huomattavasti täsmällisempiä. "Kohtuullinen kastelu" tai "anna kasvin kuivahtaa kastelukertojen välillä" on mulle ihan liian ympäripyöreitä ohjeita. Miksei voi vaan olla ohjeita tyyliin "1 dl vettä viikon välein". Mutta rehellisyyden nimissä on myönnettävä, etten mä siltikään välttämättä onnistuisi. Joiltain se viherpeukalo vaan puuttuu.



2 kommenttia :

  1. Minusta noi amppelit ovat nätit. Mäkin oon taas innostunut viherkasveista.
    Olen tänään postannut niistä ja vähän ennemminkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt on kyllä viherkasveja blogit pullollaan. Mä oon ihmeissäni, että kaikki omat kasvit ovat toistaiseksi hengissä :)

      Poista