.

tiistai 22. lokakuuta 2013

Haaste: 11 asiaa minusta ja arpajaispalkinnon alkulähteet



Sain uudelleen haasteen, jonka tarkoituksena on kertoa itsestään 11 asiaa. Kiitos Cupcakes and cocktails-blogin Hepsulle.

Haasteen ideana on saada pienille blogeille (alle 200 lukijaa) lisää näkyvyyttä ja lukijoita.


Itse päätin tarttua tähän uudelleen, koska nyt uusien lukijoiden myötä on reilua ja kohteliasta kertoa vähän itsestäänkin, vaikkei itsestään puhuminen oo ihan mun lemppariaiheita.




Haasteen säännöt ovat:


Jokaisen haastetun tulee kertoa 11 asiaa itsestään
Jokaisen haastetun pitää vastata 11 kysymykseen, jotka haastajasi on valinnut
Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille
Haastajan tulee valita 11 blogia jossa on alle 200 lukijaa
Sinun tulee kertoa, kuka sinut on haastanut, ja kenet sinä haastat
Ei takaisin haastamista




11 asiaa minusta:


1. Oon tosi surkea viherpeukalo, eikä se itse asiassa haittaa mua ollenkaan.

2. En osaa kutoa villasukkia tai lapasia (ajatus villapaidan väsäämisestä saa mut lähes hyperventiloimaan).

3. Rakastan salmiakkia ja hömppäkirjallisuutta.

4. Tykkään rakentaa palapelejä, mutten voi jättää niitäkään koskaan kesken. Teen kerralla valmiiksi tai sit en tee ollenkaan.

5. Oon todella surkea lukemaan ja noudattamaan ohjeita. Haluan aina keksiä itse ja oikoa turhat (?) mutkat.

6. Tarvin tosi paljon unta. 8h yössä on ihan minimi. Tällä hetkellä peilikuva kertoo unisaldon olevan reilusti miinuksella.

7. En selviäisi aamusta ilman kahvia.

8. Mun on aina kylmä. Lähipiiri ihmettelee joka syksy, miten mä ikinä voin selviytyä talvesta (mietin myös itse samaa. Joka päivä).

9. Käytännöllisyys ja mukavuus on mulle tärkeämpää kuin kauneus. Toki mä otan mieluiten kaikki samassa paketissa, jos se vaan on mahdollista.

10. Edelliseen kotiin muuttaessani myin kaikki huonekaluni.

11. Tähän asuntoon muutettaessa uusittiin melkein kaikki huonekalut :)




11 kysymystä mulle:


Miksi päätit aloittaa blogin pitämisen?

Halusin kerätä kaikki väkerrykseni samaan paikkaan, enkä aina rasittaa Facebook-kavereitani tuunauskuvillani.


Lempiblogisi?

Näitä on tosi monta, mutta Kolmen Tähden Koti on suosikki tuunaus- ja kirpparijuttujen takia. Hyypiölän rento tyyli miellyttää kovasti ja muistuttaa aika paljon mun omaa tyyliä. Hunajaista-blogin koti on eniten sellainen, missä itse haluaisin asua. Niin täydellistä sisustussilmää mulle tuskin kehittyy koskaan.


Minne vierailemaasi paikkaan haluaisit matkustaa uudelleen?

Lontooseen. Olin siellä 20 vuotta sitten, enkä silloin osannut sitä oikein arvostaa. Tällä kertaa reissu ois todella erilainen.


Onko sinulle tällä hetkellä jotain must have -tuotteita listallasi?

Uten Silo saa muuttaa meille heti, kun mä keksin, mihin ihmeeseen sen saan mahtumaan.


Mikä sana kuvaa sinua parhaiten?

Sinnikäs.


Suolaiset vai makeat herkut?

Suolaiset. Ehdottomasti.


Lempileivonnaisesi? 
Jaa-a… joku suolainen piirakka ehkä.


Onko sinulla kokkaus/leipomisbravuuria?

Kokkaus ja leipominen ei oo ihan niitä mun lempparijuttuja, vaikka molempia teenkin. Onneks meidän perheessä rima on matalalla. Bravuuriksi riittää makaroni ja jauheliha.


Lempikirjasi?

Mä luen ihan mielettömän paljon. Varsinaista lempikirjaa en osaa sanoa, mutta kyllä noi humoristiset hömppäkirjat uppoaa muhun parhaiten.


Elämän mottosi?

Ois hieno heittää tähän jotain tosi syvällistä ja kaunista. Mutta kyllä toi Matti Nykäsen filosofia kuitenkin soveltuu muhun parhaiten: ”Jokainen tsäänssi on mahdollisuus”.


Mitkä asiat tekevät sinut onnelliseksi?

Perinteiset ja ehkä vähän kliseisetkin vastaukset tähän loppuun: perhe, ystävät ja terveys.




En nyt tosiaan tällä kertaa jaa tätä enää eteenpäin, mutta saa tän haasteen toki mielellään napata mukaansa ja vastailla vaikka näihin samoihin kysymyksiin.


Päätin vielä lopuksi vastailla teidän kysymyksiinne arpajaispalkinnon tuotteiden ostopaikoista.
Erityisesti servettien alkuperä on herättänyt kiinnostusta, mutta kerronpa nyt samalla kaikkien ostopaikat:




Päällimmäinen kortti on Therese Sennerholtin tuotantoa ja tilattu netistä.
Kaksi muuta tekstikorttia roudasin taannoiselta Uumajan reissulta Lagerhausin myymälästä.
Mustavalkoinen geometrinen kortti on Ruko Designin myyntipöydästä Rytmikorjaamon designsunnuntai-tapahtumasta Seinäjoelta.
Salmiakkikuvioista narua ostin ISOn rullan Eurokankaasta ja liitutaulutussi on kotiutettu Suomalaisesta kirjakaupasta.
Servetit ostin vaasalaisesta Sisustus IN-liikkeestä, jolla on myös nettikauppa [klik]
Norsu-tyynynpäällinen on tilattu Finlaysonin verkkokaupasta [klik]

Ja postauksen kuvat on kaivettu blogiarkistojeni kätköistä. Näihin haasteisiin on aina yhtä hankala keksiä sopivia kuvia.



10 kommenttia :

  1. Hyvä syy blogin aloittamiselle! Olen huomannut, että en voi juuri kellekään kertoilla innostuksissani sisustusjuttuja, kun ei kukaan jaksa niitä kuunnella. Täällä blogimaailmassa voin ihan rauhassa hehkuttaa kuinka siirsin sohvaa viis senttii ja koko huoneen olemus muuttui kun lisäsin kolme käpyä kynttilöiden kaveriksi ja kaikki on ihan intopiukeena mukana hehkuttamassa! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai jestas, että repeilin tälle Irinan kommentille. Just samasta sentinviilaussyistä syntyi meinaan minunkin blogi :D Kiva, että toteutit tämän haasteen uudelleen, oli mukava lukea!

      Poista
  2. RUKO designilla on myös verkkokauppa www.rukodesign.fi :)
    Tiiätkö, meillä on hurjasti samoja piirteitä :D ainakin reilu puolet noista jutuista oli kuin mun kynästä tai päästä :D

    Mä oon nyt jo niin syväjäässä että itkulla ajattelen tulevaa talvea ja -28 asteen pakkasia Hrrrrrr.... keväällä sain lääkkeet kokeeksi auttaako ne yhtään kun mulla menee myös sormet valkoisiksi ja veri ei kierrä kunnolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, et meissä on paljon yhteistä. Vaikka en mä kyl siitä tykkää, et sä palelet ilmeisesti jopa mua pahemmin. Yritetään tarjeta ja hankitaan kunnon pilkkihaalarit :)

      Poista
  3. Olipas kiva lukea sinusta hieman enemmän :))

    Munkin blogissa olisi sinulle haaste ;)

    VastaaPoista
  4. Voi snif ja byhyy, sä mainitsit mut ja niin kauniisti. Itkijänaiset ry:n jäsen alkaa ihan itkemään täällä!! Uten silo, meille kans jos tänne saisi pari seinää lisää, ainainen ongelma.
    Siis tä, arvonta ja upeita palkintoja. Miten olenkin missannut tämän.. KERPELE kun ei kerkeä enää blogimaailmaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot oikeesti niin paras. Meidän täytyy olla sielunsiskoja <3

      Poista
  5. Moni kohta olisi voinut olla mun näppikseltä, etenkin salmiakki ja hömppäkirjat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. --ne yhdessä vasta parasta onkin :) Ihanaa, et löytyy samanhenkisiä ihmisiä.

      Poista