.

perjantai 22. maaliskuuta 2013

"Uusi" kamera

Kyllä nyt on tullut parin viikon aikana shoppailtua niin paljon, että jonkin aikaa voisin pysyä poissa erilaisilta netin myyntipalstoilta ja verkkokaupoista. Täytyy varmaan antaa tytölle verkkopankkitunnukset minuutiksi, niin niitä ei takuulla löydy muutamaan viikkoon.




Mä oon kyllä oikeesti mielettömän säästäväinen ja tarkka rahoistani, mutta en voi vastustaa loistavia tarjouksia. Koluan aina kauppojenkin ale-korit ja -rekit löytöjen toivossa. Eniten oon aina fiiliksissä siitä, jos löydän jotain käytettynä edulliseen hintaan.




Viimeisin ostokseni on siis käytettynä ostettu Canonin järkkäri, Canon EOS 350D. Mukaan sain uuden EF-S 18-55mm objektiivin kuvanvakaimella. Mä en oikeesti tajua näistä (ainakaan vielä) yhtään mitään, mutta ns. kilautin kaverille, joka sanoi ton olevan ok hankinta :) Tässä kaupassa köyhdyin 200€. Kertokoot joku viisaampi, oliko hyvä kauppa vai tulinko ryöstetyksi :D




Viikonloppu onkin nyt täysin vailla suunnitelmia ja aikatauluja, joten aion perehtyä kameraan ja räpsiä paljon kuvia. En mä ainakan huonompia kuvia voi tällä saada, kuin tolla monissa reissuissa rähjääntyneellä Ixuksella.







Nää neljä viimeistä kuvaa on nyt napsittu uudella kameralla.Miltäs näyttää? Huomaako eroa? Mitään en oo säätänyt, koska en yksinkertaisesti osaa :) Täytyykin kaivaa ruuan jälkeen ohjekirja esiin ja alkaa opiskella.


Niin joo. Mä oon edelleen hämmästynyt ja innoissani blogin kävijämääristä. Kiitokset teille jokaiselle.
Jos siis olet syystä tai toisesta eksynyt blogiini useammankin kerran (tilastojen mukaan lähes puolet teistä, upeaa), niin klikkaa itsesi lukijaksi tai käy tykkäämässä Facebookissa. Ja saa ehdottomasti tehdä molemmatkin.





5 kommenttia :

  1. SItten vaan ISO-arvoa ja valoitusta säätämään :)
    Alottelet automaatilla ja ite tykkään P-asetuksesta, puolautomaatti. Hyviä kuvia tulloo! Lähikuvissa pidät aukkoa pienimmällä niin tulee kivoja sumutaustaisia kuveja. Itellä on huono objektiivi etten saa 3,5 alemmaksi, mutta tällä on hyvä aloitella.

    VastaaPoista
  2. Paitsi että sulla on paljon hienompi vehje ko mulla. Mitä pienempi nro ni sitä hienompi Canon, mulla kun on "vaan" 1100 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkeistä. Pitääkin huomenna koittaa räpsiä oikein urakalla ja koittaa eri säädöillä. Onneks noi käyttöohjeet vaikuttaa ihan selkeiltä, joten ehkä mä vielä perusasiat opin.
      Hah :D Mulle ei noi mallitkaan sano mitään, mut kiva tietää :)

      Poista
  3. Minäkin ostin vähän aikaa sitten ekan järkkärini ja käyttää sitä en osaa yhtään. Syksyllä olisi tarkoitus hakeutua kurssittumaan. Ja lisähärpäkkeitä jo nyt katselen.
    Luulen, että teit ihan hyvät kaupat!
    Ja blogiin olen lukijaksi kirjautunut jo jonkin aikaa sitten - samoin FB-tykkääjäksi;)
    Aurinkoista viikonloppua sinne uuden kameran kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä aion opetella itse, kunhan ehdin. Kurssi ois varmasti hödyllinen, mut mä en oo yhtään kurssi-ihminen :) Kiva, että olet kirjautunut ja tykännyt.
      Aurinkoista viikonloppua sinulle myös. Ainakin tänne tuli aurinko perille 8)

      Poista