.

torstai 28. maaliskuuta 2013

Än-yy-te-NYT lähtee tapetit

Operaatio tapettienpoisto starttasi tänään. Nyt on liian myöhäistä enää perua. Mä niin toivon, et mun visio seinien lopputuloksesta olisi edes melkein sellainen, kuin olen pienessä päässäni visioinut.

Meillä oli aiemmin makuuhuoneet toisin päin, eli meidän nykyisessä makkarissa on aikoinaan vauvalle valittu tapetti. Onneksi oli silloinkin sen verran järkeä päässä, että valitsin molempiin makkareihin neutraalinvärisen raitatapetin, joita on kestänyt vielä toistaiseksi katsella.




Suurin syy seinäpintojen uusimiseen onkin se, että siinä kohdassa, missä meidän sänky aikoinaan oli, on tapetti selvästi nuhjuisen ja likaisen näköinen. Sen siitä saa, kun sängynpäädyn tekeminen/hankkiminen vie viis vuotta. Tapetti on myös seinien elämisen vuoksi revennyt yhdestä kohtaa.

Tänään olisi tarkoitus saada vanhat tapetit poistettua ja seinät putsattua. Onneksi pakkelointia ei pahemmin tarvitse tehdä, mutta varmaan kevyen hionnan joutuu suorittamaan (ai että, miten mä voin inhota sitä hiontapölyä).



Pitäisköhän ottaa sellainen miehinen remppatyyli, eli vetää ovi kiinni, vääntää stereoista volumet kaakkoon ja napata evääksi mäyräkoiran verran talkoojuomaa :)

Kunnianhimoinen tavoite olis saada piiiiiiiitkän perjantain aikana kolme maalikerrosta seinään.
Taikaa ajattelin sipaista ensin vähän varovaisemmin, koska mulla ei tästä tökötistä aiempaa kokemusta ole. Sen verran on tullut maalien kanssa aiemminkin läträttyä, että tietää poistamisen olevan hankalampaa kuin lisäämisen :)
Toisaalta myös toivon, että ohuempi kerros kuivuis nopeemmin. Purkissa mainittiin kuivumisajaksi 24h, joten usemman kerroksen vetäminen venyttää remontin kestoa ajallisesti vähän turhan paljon. Eiks se muuten oo niin, et sen kuivumisajankin voi viettää niiden talkooeväiden kanssa remppakohteessa? :)




Tässä tilanteessa ollaan viiden tunnin urakan jälkeen. Kaikki tapetit on poistettu.

Ai että, mä oon poikki. En ees jaksanut muokata kuvia yhtään. Tällänen viiden tunnin remppa täyden työpäivän jälkeen vie kyllä kaikki mehut ihmisestä. Kyl mä jaksoin sentään vielä noi lattiat siivota ja pestä. Aamulla alan paklaamaan ja hiomaan ja sit teippausta ja maalia.

Toivottavasti perjantai on pitkä, koska mulla on paljon hommaa.

2 kommenttia :

  1. Hihhiii!! Sulla on kyllä mainio tyyli kirjoittaa! Aina saa nauraa sun touhuille ;D Suosittelen kyllä miehistä remonttityyliä, tosin en takaa millainen lopputulos on silloin luvassa ;)

    Ei voi muuta kuin ihailla sun kunnianhimoisia tavoitteita! Että jopa kolme maalikerrosta yhdessä päivässä :) Onnea vaan toivottelen, mutta pakko on kysyä, että tiesithän että oikeasti Piiiiitkä Perjantai ei ole ajallisesti sen pidempi kuin muutkaan perjantait? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon vähän kahjo muutenkin :) Just päivittelin Facebookin puolelle, että kaks maalikerrosta on telattuna. Kyllä tää tästä.

      Välillä meinaa usko loppua sen suhteen, et tää asunto ois joskus taas siisti. Meillä leijailee hiontapöly nätisti auringonpaisteessa ja tapettipalasia on liimaantuneena ihan käsittämättömiin paikkoihin.

      Perjantai saattaa just ja just olla mun projektiin riittävän pitkä, kunhan remonttiryhmä (me, myself and I) jaksetaan painaa vauhdilla :)

      Poista