.

keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Lontoolainen metri



Onko teillä muilla sellaisia esineitä, joista haaveilette, vaikkei kyseisellä tavaralla periaatteessa oo minkäänlaista käyttötarkoitusta? Sen ei tarvi olla mikään suuri tai kallis juttu, mutta on vaan jotain sellaista, mitä ei kaupasta löydä, mutta just sellainen on vaan pakko saada.

Mulla on tällaisia useampiakin. Mä en ees tiedä, mistä ne ovat mun päähän tulleet, mutta siellä ne vaan odottavat haaveiden toteuttamista.




Tänään löytyi yks päähänpinttymä pikaisella kirpparikierroksella hurjaan 1 euron hintaan. Kyseessä on vanha puinen metrin mitta. Just sellainen "ajalta ennen rullamittaa", vähän kulahtanut, mutta edelleen tukeva ja jämäkkä. Mitan kruunaa hieno leima "Mitta, Made in Finland".
Ja toinen leima "London", jonka olettaisin liittyvän jotenkin siihen, että ennen metri saattoi olla vähän eri mittainen eri maissa. Tää siis on lontoolainen metri, mut tarkistusmittaus kertoi sen olevan sama kuin vaasalainen metri.




Onhan tää nyt hieno :) Enkä mä varmaan ikinä tuu tällä mitään mittaamaan. Mut onhan se hienoa omistaa tällainen mitta. Tää pääsee nyt ehdottomasti ihan työpisteen paraatipaikalle. Ehkä mä jonain merkkipäivänä otan tän esiin ja mittaan juhlallisesti vaikka kahvikupin etäisyyden lautasesta tai jotain muuta yhtä suurta ja mahtavaa.









No ei se nyt ihan tohon sovi, mut olkoon nyt hetken siinä. Ai että, miten ylpee mitanomistaja mä nyt oonkaan.





2 kommenttia :

  1. Heh, tiedän tunteen! :) Saman mitan olen ominut miehen työkalupakista ihan vaan ulkonäön vuoksi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi on muita samanlaisia päähänpinttymiä, niin on edelleen jotain, mitä etsiä. Kyllä mä joskus mietin, et ollaan me sisustajat vähän outoa sakkia :D

      Poista