.

tiistai 15. joulukuuta 2015

DIY-Joulukalenteri 15/24



Huh huh... Myöhäiseksi meni tällä(kin) kertaa, mutta ehdinpäs kuitenkin. Tänään on poljettu ompelukonetta ja saumuria kaasu pohjassa ja pikkujoululahjapaketteihin on valmistunut useampi helppo kangaskassi. 


Taas sain käyttöön kivasti kankaita, joita en oo voinut vastustaa. Yleensä oon ommellut kahvat samasta kankaasta, mutta tällä kertaa päätin oikaista siinä hommassa. Ostin joskus kirpparilta ison rullan nylon-hihnaa, josta tein kaikkiin kasseihin kahvat. Yllättävän paljon säästyi aikaa tällä fuskauksella.


Tällä systeemillä kangaskassien ompelu onnistuu ihan keneltä tahansa. Ei tarvitse osata mitään muuta kuin ommella suoraa saumaa. Tuon hihnan päät tosin kannattaa sulattaa ennen ompelun aloittamista, ettei ala purkaantumaan. Mitat ja mallin voi soveltaa ihan oman maun mukaan.

Mä oon kyllä jo alkanut miettimään, että kenelle mä nämä kaikki lahjapakettiin käärin. En oo nimittäin sen kummemmin suunnitellut tai miettinyt määriä, vaan päätin koota paketit sen mukaan, mitä oon saanut aikaiseksi. Loogista, eikös? :)

Hävikkiäkin tosin syntyy, kun nuori neiti keksii jokaiselle mun teelmökselle jonkin oman käyttötarkoituksensa. Eilen omittiin jumppakassi ja nyt pitää saada kangaskassi, jonne sen jumppakassin voi laittaa. Looginen ajattelu selvästi periytyy. 



4 kommenttia :

  1. Hienoja, eikä kyllä onnistuisi minulta. Katsos pitäisi osata edes laittaa se lanka siihen koneeseen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Youtubesta löytyy ohjeet ihan kaikkeen. Myös siihen langan laittoon :) Ei muuta kuin kokeilemaan. Varmasti osaisit. Ei ne mun saumatkaan koskan suoria ole.

      Poista
  2. Ei onnistu ompelukoneella sitten yhtään mikään! Terv. äiti

    VastaaPoista