.

lauantai 12. joulukuuta 2015

DIY-Joulukalenteri 12/24



Puolivälissä mennään. Tänään oon jopa saanut jotain tehtyä pariin seuraavaankin luukkuun. Tänään ajattelin kuitenkin jakaa jo viime vuonna testatun ja kivaksi havaitun jutun.


Itse tehdyt kuorintavoiteet on helppoja ja edullisia ja ainakin itse oon todennut myös toimiviksi. Hain kivoja purkkeja Clasulta ja tein samat versiot kuin viime vuonnakin. Molemmissa purkillinen sokeria ja sen verran oliiviöljyä, että koostumus tuntuu sopivan kiinteältä. Kovin paljoa öljyä ei kannata laittaa, koska yleensä tätä kuitenkin otetaan märillä käsillä ja laitetaan kostealle iholle. 


Vadelmaversioon sekoitin pari tippaa punaista elintarvikeväriä ja saman verran vadelmaesanssia ja piparminttuun vihreää väriä ja piparminttuesanssia (yllättävää, eikös?).


Viime vuonna tein tekstit dymolla ja koristelin piparminttutangoilla. Ihan samanlaisia en viitsinyt tänä vuonna tehdä, joten kaivelin kaapista kanelitankoja ja teksti päätyi irrotettavalle pahvilapulle pohjaan.

Oon yrittänyt molempina vuosina löytää kivoja kirkkaita muovipurkkeja tuloksetta. Lasipurkki ei mun mielestä oo se kivoin vaihtoehto kylppärikäyttöön, mutta näillä on tänäkin vuonna mentävä. Kivoista kirkkaista muovipurkeista saa kyllä mielellään vinkata, jos sellaisia oot jossain nähnyt.

Ootko muuten itse testannut kotitekoisia kuorintatuotteita? Tykkäsitkö? Mä oon jäänyt niin koukkuun, etten oo sen koommin kaupan tuotteita ostanutkaan.





Ei kommentteja :

Lähetä kommentti