.

maanantai 2. marraskuuta 2015

Kasveja ja kausivaloja (sisältää alekupongin)



*Kuvien kasvit ja ruukut saatu Plantagenista bloginäkyvyyttä vastaan. Postaus sisältää mainoslinkkejä, jotka on merkitty tähdellä.


Mä oon kuulkaas ihan innoissani noista meille muuttaneista elävistä kasveista. Kuulostaa ehkä typerältä, mutta mulla ei oo koskaan aiemmin ollut neljää viherkasvia elossa samanaikaisesti. Mä tykkään kyllä kasveista, mutta en vaan saa niitä pysymään hengissä. 


Sain valita *Plantagenista yhteistyön merkeissä muutaman kasvin ruukkuineen. Jätin suosiolla kaikki huolellista hoitoa vaativat kasvit odottamaan parempaa huoltajaa ja valitsin pari kaktusta ja varjoviikunan. Jälkimmäinen on mulle uus tuttavuus, mutta oon ainakin yrittänyt perehtyä hoito-ohjeisiin huolellisesti ja aion jopa noudattaa niitä. 

Kasvien sijoittaminen meille on aiheuttanut yllättävän paljon päänvaivaa. Messuosastolla niiden sijoittaminen oli ihan helppoa, mutta meillä ei oo yhtäkään ikkunalautaa, tai muutakaan loogista sijoituspaikkaa. Haluaisin kuitenkin pitää kaikki alakerrassa, etten vaan unohda niiden olemassaoloa (näinkin on käynyt).


Onko muuten jollain teistä kokemusta *varjoviikunasta? Mietin vaan, että onkohan mulla ees mitään toivoa sen suhteen? Tällä hetkellä se näyttää niin kivalta, etten haluaisi sitä tuhota.

Jos muuten marraskuun startatessa huomaat jouluvalojen hyytyneen, tulosta tästä mukaan alennuskuponki uusien hankintaan. Valikoima näytti niin laajalta, että luulisi löytyvän sopivat jokaiseen makuun ja tarpeeseen.



Rattoisaa sunnuntai-iltaa. Mä taidan vielä kerran kokeilla siirtää kasvit eri paikkaan :)

4 kommenttia :

  1. Meillä oli joku viikuna ja nou, ei toivoa ;) Meillä ainakin löi hanskat tiskiin aika nopeasti. Tiputti lehdet. Mutta tekemistä voi toki olla sillä, että kuljetettiin se silloin Ikealta talvella auton takaloosterissa parisataa kilometriä. Kivalta kyllä näyttää ja toivon sille pitkää elämää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, miten tylsä kuulla, ettei teillä menestynyt. Mä niin toivoisin, ettei tää heti menisi ihan kurjan näköiseksi. Oon nyt oikein tsempannut ja suihkuttanut vedellä ja yrittänyt kastella oikein. Mulla ei oo vuosiin ollut mitään näin suurta kasvia ja jotenkin kyllä tykkään tuosta tosi paljon.

      Poista
  2. Noi kaktukset taitaa olla aika takuuvarmoja, tai sitten ne näyttää kuolleenakin ihan samanlaisilta :) Mulla on semmonen muistikuva, että viikuna pudottaa välillä lehtensä ja se on ihan normaalia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellaista kasvia ei oo vielä keksittykään, jota mä en saisi hengiltä :)
      Mä en tätä asiaa viikunasta tiennytkään. Kiitos tästä. En ehkä sitten heti kompostoi, jos onnistun varistamaan lehdet ennätysajassa.

      Poista